رئیس کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

بازسازی 7500 خانه در مسجدسلیمان

بازسازی 7500 خانه در مسجدسلیمان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۴ | ۱۴۰۰/۰۶/۲۷

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه تعمیرات هفت هزار و ۵۰۰ واحد از منازل آسیب دیده در زلزله شهرستان مسجدسلیمان به اتمام رسیده، گفت: بنا شد مطالعات بهسازی بافت‌های فرسوده این شهرستان با پایان پروژه‌های ساخت و ساز دیگر آغاز شود.
به گزارش اخبار ساختمان، اکبر نیکزاد روز جمعه ۲۶ شهریورماه در بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان و پروژه جابجایی مناطق آلوده به نفت و گاز اظهار کرد: باتوجه به زلزله سال ۹۸ در این شهرستان تعدادی از واحدها در قالب تخریب و نوسازی و تعدادی نیز باید تعمیر می‌شد.

وی افزود: تعمیر هفت هزار و ۵۰۰ واحد در دستور کار بود که با تسهیلات در نظر گرفته شده این تعداد به اتمام رسید. یک‌هزار و ۴۰۰ واحد نیز باید تخریب و نوسازی می‌شد که ۸۶۰ واحد در محل خود تخریب و نوسازی شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه مطلب فوق گفت: ۵۴۰ واحد بنا به دلایل مختلف باید جابجا می‌شدند که طراحی سایت، تفکیک قطعات و کاربری‌های عمومی نیز برای مکان جابجایی این تعداد واحد در نظر گرفته شده و به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسید. همچنین معابر شهرک ۵۴۰ واحدی انجام و در حال حاضر به مرحله آسفالت رسیده‌ایم.

وی گفت: حدود ۳۰ میلیارد تومان برای نیرورسانی(آب، برق وگاز) و زیرساخت‌های شهرک هزینه شده است که در مراحل پایانی خود است. ۵۴۰ واحد نیز وارد مرحله نازک کاری شده‌اند و به دنبال این هستیم وام مکملی برای این شهرستان و متقاضیان و زلزله زدگان در نظر گرفته شود تا واحد‌های خود را به اتمام برسانند.

نیکزاد بیان کرد: برای جابجایی منازلی که مناطق آلوده به نفت بودند با همکاری وزارت نفت بهسازی ۴۹۵ واحد در دستور کار قرار گرفت که امروز حدود ۹۲ درصد پیشرفت داشته و ظرف یک‌ماه آینده به پایان می‌رسد.

وی در پایان یادآور شد: در جلسه امروز قرار شد که مطالعات بهسازی بافت‌های فرسوده شهرستان مسجدسلیمان با پایان یافتن پروژه‌های مذکور نیز آغاز شود.

ایلنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman