نوسازی 116هزار مسکن روستایی در لرستان

نوسازی 116هزار مسکن روستایی در لرستان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۴ | ۱۴۰۰/۰۶/۱۵

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: تاکنون از مجموع ۱۵۳ هزار واحدمسکونی روستایی در این استان بیش از ۱۱۶ هزار واحد بهسازی و نوسازی شده که در این ارتباط لرستان رتبه دوم مقاوم سازی مسکن روستایی کشور را دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، مسعود رضایی در ادامه افزود: قسمت عمده این اقدام طی ۲ سال گذشته صورت گرفته و لرستان در این شاخص حدود ۳۰ درصد جلوتر از نورم کشوری است.

وی ادامه داد: امسال سهیمه مقاوم سازی هفت هزار مسکن روستایی به لرستان ابلاغ شده است که با احتساب پنج هزار واحد در دست ساخت، در مجموع ۱۲ هزار واحد با اعتبار یک هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی ساخته می شود.

وی با بیان اینکه تعهد ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومان استان نیز به طور کامل اجرایی شده است تصریح کرد: طرح هادی نیز برای حدود یکهزار و ۶۰۰ روستای استان که قابلیت دارند تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: سال ۹۶ میزان بهره مندی روستاهای استان از اجرای طرح هادی ۳۱.۵ درصد و میانگین کشوری حدود ۴۲ درصد بود اما اکنون لرستان از ۵۲ درصد میانگین کشوری، ۲ درصد نیز جلوتر است.

رضایی با بیان اینکه یک سوم طرح های هادی تهیه شده در استان بازنگری شده است اظهار داشت: امسال تاکنون حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های هادی ابلاغ شده است که با احتساب اعتبارات غیر، به ۴۰۰ میلیارد تومان می رسد.

وی افزود: همچنین ۳۲۱ طرح هادی امسال تعریف شده است که ۱۸۳ مورد آن تهیه و بازنگری طرح و مابقی اجرا هستند.

وی با بیان اینکه بهره مندی روستاییان از سند مالکیت ۵۳ درصد است اضافه کرد: ۸۱ هزار جلد سند مالکیت روستایی تاکنون در استان صادر شده و قرار است امسال نیز هست هزار جلد صادر شود که تاکنون سه هزار و ۵۰۰ مورد انجام شده است.

رضایی گفت: همچنین هدفگذاری امسال برای ساخت مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر لرستان یک هزار واحد است که به دلیل مشکلات تامین زمین تنها ۲۵۰ واحد در دست اقدام و تسریع در این روند نیازمند همکاری اداره کل راه و شهرسازی است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman