بهترین رنگ اتاق خواب را چگونه انتخاب کنیم؟

بهترین رنگ اتاق خواب را چگونه انتخاب کنیم؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۴۹ | ۱۴۰۰/۰۴/۱۹

اتاق خواب محلی برای آرامش و استراحت است و در واقع اولین و آخرین تصویری است که در طول روز با آن رو به رو می‌شوید. بر همین اساس توصیه می‌شود که سبک مورد علاقه و آرامش‌بخشی برای اتاق خود تدبیر کنید تا روز خود را با تصویر مورد علاقه خود و انرژی مثبت آغاز کرده و شب را با افکاری مثبت سپری کنید تا خوابی در کمال آرامش و با رویاهای بهتر داشته باشید.

به گزارش اخبار ساختمان، انتخاب رنگ اتاق خواب همواره از دغدغه‎‌های زوج‌های جوان و نیز سایر افرادی که علاقمند به تنوع و تغییر هستند می‎‌باشد. اکثر این افراد تمایل دارند که دیوار و یا دکورسیون اتاقشان از رنگ‎‌های دلخواهشان باشد. اما موضوعی که در این خصوص مطرح می‌شود این است که باید توجه کرد که اصلاً این رنگ‎‌ها با یک دیگر همخوانی دارند؟ و از آن می‌توان به عنوان مناسب‎‌ترین رنگ اتاق خواب یاد کرد؟

 

 

همان طور که می‌دانید اتاق خواب محلی برای آرامش و استراحت است و در واقع  اولین و آخرین تصویری است که در طول روز با آن رو به رو می‌شوید. بر همین اساس توصیه می‌شود که سبک مورد علاقه و آرامش‌بخشی برای اتاق خود تدبیر کنید تا روز خود را با تصویر مورد علاقه خود و انرژی مثبت آغاز کرده و شب را با افکاری مثبت سپری کنید تا خوابی در کمال آرامش و با رویاهای بهتر داشته باشید.

 

 از دیگر مسائل مهمی که ورای آرامش و علاقه در خصوص تعیین رنگ اتاق خواب وجود دارد، تأثیر رنگ‎‌ها در سلامت انسان است. این تأثیر به میزانی بوده که سبب به وجود آمدن رنگ درمانی یا همان کرموتراپی شده است. در این رشته علمی رنگ‎‌های تندی مثل قرمز تحریک کننده سیستم گردش خون و افزایش آن و رنگ‎‌های زرد سبب تصفیه‎‌ی بدن و نیز رنگ نارنجی بر التیام ریه و کسب انرژی تأثیرگذار خواهد بود. اما از دیگر رنگ‎‌های مؤثر بر سلامت انسان می‌توانیم رنگ آبی را به جهت تسکین درد و نیز رنگ نیلی برای کاهش مشکلات پوستی نام ببریم.

 

تقسیم‌بندی رنگ‎‌ها در انتخاب مناسب‌ترین رنگ اتاق خواب

 

در یک دسته بندی کلی تمامی رنگ‎‌ها را به سه گروه گرم و سرد و خنثی دسته بندی می‌کنند که رنگ‎‌های گرم به رنگ‎‌های نارنجی، قرمز، زرد  که محرک هستند و نیز رنگ‌های سرد به رنگ‎‌های آبی، سبز، بنفش که آرامش بخش هستند اتلاق می‌شود. اما در این دسته بندی گروهی به نام رنگ‎‌های خنثی هستند که به گونه‎‌ای بی‌طرف محسوب می‌شوند. این رنگ‎‌ها شامل قهوه‎‌ای، خاکستری، بژ، شیری، سیاه، سفید می‎‌باشند. با توجه به شناخت اثراتی که هر یک از این رنگ‎‌ها بر جای می‎‌گذارند به طور معمول از رنگ‎‌های خنثی و یا آرامش بخش به عنوان بهترین رنگ اتاق خواب استفاده می‌شود. ترکیب رنگ‎‌های خنثی و آرامش بخش می‌تواند اتاق دلپذیرتر و آرامش بخش‌‎تری را برای شما فراهم آورد.

 

چرا رنگ‎‌های گرم مناسب اتاق خواب نیستند؟

 

هدف از بررسی  رنگ برای اتاق خواب، انتخاب رنگی است که بتواند آرامش شبانه و خواب راحت و بدون تفکر به مشغله‎‌های روز و نیز نگرانی و..  را به انسان هدیه دهد. اما با توجه به خاصیتی که رنگ‎‌های گرمی مثل قرمز در تحرک و هیجان انسان دارند نمی‌توانند این آرامش را برای او ایجاد کنند و در نتیجه سبب دلهره، اضطراب و نگرانی بابت مشغله‌های روزانه در هنگام خواب می‌شوند.

 

انتخاب رنگ برای اتاق خواب

  • رنگ آبی

 

رنگ آبی به دلیل خاصیت آرامش بخش خود می‌تواند به عنوان مناسب‎‌ترین رنگ اتاق خواب برگزیده شود اما در حقیقت رنگ آبی طیف مختلفی دارد که همه‌ی رنگ‎‌های آن برای دیوارهای اتاق خواب مناسب نیستند و بهتر است از میان این طیف‌ها رنگ‌های روشن‎‌تر را برای دیوار برگزینید. چرا که انتخاب رنگ‎‌های تیره برای دیوار به طور کلی فضا را غمگین می‌کند و انرژی مثبت کمتری به محیط می‌‎بخشد. اما در صورتی که رنگ‎‌های تیره‎‌تر آن علاقه دارید می‌توانید از آن‎‌ها به عنوان رنگ یکی از دیوارهای اتاق و یا سایر وسایل اتاق مثل فرش و مبل اتاق و... استفاده نمایید.

  • رنگ خاکستری

رنگ خاکستری معرف‎‌ترین رنگ اتاق خواب برای طراحی سبک مدرن فضا می‌باشد. ترکیب رنگ خاکستری با رنگ سفید بهترین ترکیب موجود از رنگ خاکستری می‌تواند باشد. امروزه بعضی از افراد تمایل به ترکیب این رنگ با رنگ‌های تیره همچون سیاه برای انتخاب دیوارهای اتاق خواب دارند که در خصوص این موضوع باید عرض کنیم  رنگ تیره به دلیل حس ناامنی و اضطرابی که در انسان ایجاد می‌کند بهتر است که به عنوان رنگ اصلی دیوار اتاق و یا وسایل اصلی آن چون تخت، کمد، فرش و پارکت و... انتخاب نشود.

  • رنگ سبز

رنگ سبز از دیگر رنگ‎‌های بسیار زیبایی است که به دلیل تنوع بالای آن می‌توانید به راحتی تمامی وسایل اتاق خود را با طیف‌های مختلفی از این رنگ بچینید به گونه‎‌ای که رنگ تمامی وسایل با یک دیگر تناسب داشته باشند. از جمله تناژهای مناسب سبز، رنگ نعنایی  و نیز رنگ زیتونی، پسته‎‌ای، سیب سبز به عنوان رنگ اتاق خواب می‎‌باشد که به عنوان یک رنگ کلاسیک می‌تواند فضای آرامش بخش و در عین حال زیبایی را به اتاق شما ببخشد.

  • رنگ صورتی

در سال‌های گذشته رنگ صورتی از جمله رنگ‎‌های معروف و پرمصرف برای انتخاب رنگ دیوارهای اتاق خواب دختران بود. اما امروزه بسیاری از زوج‎‌های جوان به دلیل شور و نشاط این رنگ، آن را به عنوان رنگ اتاق خواب بر می‌گزینند. انتخاب ترکیب صورتی و خاکستری می‌تواند در ایجاد فضایی مدرن و در عین حال با نشاط و زیبا مناسب باشد. البته استفاده از ترکیب رنگ سفید و صورتی نیز می‌تواند فضای اتاق را بازتر و زیباتر از رنگ‎‌ خاکستری نشان دهد.

  • رنگ بنفش

 

یکی از رنگ‎‌های نامناسبی که می‌توان برای اتاق خواب استفاده کرد رنگ بنفش می‎‌باشد. چرا که این رنگ نماد قدرت بوده و نمی‌تواند فضای آرامش بخشی را برای زمان استراحت فراهم آورد و حتی ممکن است میزان خواب شبانه را کاهش داده و گاهی آن را با کابوس همراه سازد. اما در صورتی که علاقه شدیدی به این رنگ دارید و تصمیم قاطعی بر انتخاب آن به عنوان رنگ اتاق خواب دارید بهتر است از ترکیب آن با رنگ‎‌هایی چون سبز و نارنجی و یا زرد استفاده کنید تا از میزان انرژی منفی برای اتاق خواب بکاهید.

در صورتی که شما نیزبه تازگی تصمیم به تغییر رنگ اتاق خواب خود گرفته‎‌اید می‌توانید به سایت کافه نقاشی مراجعه کنید تا با کمک نقاشان حرفه‎‌ای این گروه به صورت حرفه‎‌ای به رنگ کردن اتاق خود بپردازید. برای مراجعه به سایت کافه نقاشی و استفاده از خدمات این سایت و نیز اطلاع از قیمت‎‌ها به آدرس paintingcafe مراجعه نمایید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman