کاش وضعیت زندگی کپرنشین ها دیده شود

کاش وضعیت زندگی کپرنشین ها دیده شود
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۳ | ۱۴۰۰/۰۴/۱۴

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی جنوب غرب تهران با تشریح آخرین فعالیت‌های این قرارگاه ضمن دعوت از مسئولین برای حضور در مناطق محروم و کپرنشین کشور، گفت: تنها انتظاری که ما از مسؤولان مربوطه داریم این است که به خانه‌های محرومان سر بزنند و دردهای آن‌ها را ببینند، قطعاً دل بی غیرت ترین مسؤول هم با دیدن این مصیبت‌ها نرم می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، جواد قربانی فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران با اشاره به فعالیت‌های این قرارگاه، اظهار کرد: اقدامات جهادی مثل، تحت پوشش قرار دادن ۵۹۰۰ نیازمند، ارائه ۱۶۷ جهیزیه به زوج‌های جوان، تهیه و توزیع ۹۸۰۰ بسته معیشتی، تحویل ۱۱۰ تبلت و گوشی به دانش‌ آموزان و تعمیر و بازسازی ۳۱۴ واحد مسکونی برای محرومان، از جمله مواردی می‌باشد که تا به امروز محقق شده است.

وی گفت: جنوب غرب تهران شامل مناطق پنجگانه ۹، ۱۰، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۱ متأسفانه دارای محرومیت‌های زیادی است که به همراهی خیرین تلاش کردیم قرارگاه محرومیت زدایی را کاملا برای خدمت رسانی آماده کنیم؛ ساخت ۱۳۰ متر آشپزخانه برای اطعام روزانه کارتن‌خواب‌ها و همه درماندگان خیابانی و توزیع کارت غذا بین آنها، ساخت زورخانه برای ایجاد ورزش همگانی از مهم ترین ظرفیت‌های قرارگاه است.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی جنوب غرب تهران اضافه کرد: فعالیت‌هایی که در سطح مناطق جنوب غرب تهران انجام می شود کاملا مستقل از دستگاه های اجرایی است، تنها انتظاری که مسئولین مربوطه داریم این است که به خانه‌های محرومین سر بزنند و دردهای آن‌ها را ببینند، قطعا دل بی‌غیرت‌ترین مسؤول هم با دیدن این مصیبت‌ها نرم می‌شود.

قربانی با اشاره به سفر اخیری که به همراه جهادگران به بخش مرکزی شهرستان چابهار داشتند، بیان کرد: کمپ مرادآباد به عنوان پرجمعیت ترین روستای استان سیستان و بلوچستان، محروم ترین روستای استان از همه لحاظ است، زمین پانصد هکتاری که در سال ۹۵ پانزده خانواده کپرنشین داشت، اکنون ۴۰۰۰ خانوار کپرنشین در این مکان زندگی می‌کنند.

وی عنوان کرد: متاسفانه شهرداری چابهار هرگونه ساخت و ساز در آنجا را تخریب می‌کند، بنابراین بهترین راه حل برای سامان گرفتن روستا، واگذاری این زمین به بومیان همان محل است که با کمک خیرین ساخته شود؛ در طی این سفر ۲۰۰۰ دمپایی به ساکنان محروم این روستا داده شد.

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران تصریح کرد: توفیق داریم پنج شنبه‌های در خدمت حجه‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور هستیم، ایشان با جهادگران به منازل محرومان‌ رفته و تسهیلاتی از جمله عفو برای زندانیان و کمک‌های معیشتی را به خانوار نیازمند ارائه می‌دهند، اردوی پارک ارم برای یتیمان تحت پوشش هم از اقدامات ایشان است.

جواد قربانی با دعوت خیرین و جهادگران به همراهی با قرارگاه محرومیت زدایی جنوب غرب تهران، گفت: با تدبیری که درنظر گرفته شده است، گروه‌های جهادی در مناطق پنج‌گانه جنوب غرب تهران می‌توانند در پروژه‌های سازندگی، مصالح عمرانی را از قرارگاه بگیرند؛ لازم به ذکر است تمامی جهادگران قرارگاه دارای کارت شناسایی جهادی می‌باشند و این مجوز در کشور، تنها برای این مجموعه است.

وی در پایان با دعوت مردم به فعالیت‌های خیرخواهانه، خاطر نشان کرد: از مردم شریف و شهیدپرور می‌خواهیم برای همراهی و همدلی در فعالیت‌ و پویش‌های جهادی به صفحات مجازی قرارگاه محرومیت‌زدایی مراجعه کرده و با دسترسی به شماره حساب مربوطه، جهادگران را در حل مسائل محرومان یاری دهند.

فارس

برچسب ها:

کپرنشینی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman