تجهیزات سندبلاست و دانستنی های سندبلاست

تجهیزات سندبلاست و دانستنی های سندبلاست
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۳۷ | ۱۴۰۰/۰۴/۰۵

برای آن که بتوان ناصافی‌ها را از سطوح مختلف نظیر سطوح فلزی، چوبی و سنگ و شیشه برداشت راه‌های مختلفی وجود دارد. اما می‌توان گفت که استفاده از دستگاه سندبلاست بهترین و کارامد‌ترین روش است.

به گزارش اخبار ساختمان، برای آن که بتوان ناصافی‌ها را از سطوح مختلف نظیر سطوح فلزی، چوبی و سنگ و شیشه  برداشت راه‌های مختلفی وجود دارد. اما می‌توان گفت که استفاده از دستگاه سندبلاست بهترین و کارامد‌ترین روش است. از مهم‌ترین مزیت‌هایی که این روش دارد می‌توان به سرعت بالایش اشاره کرد. از این رو می‌توان با استفاده از آن سخت‌ترین سطوح را نیز صاف کرد تا بتوان کار‌های مختلفی نظیر رنگ کاری، لعاب کاری و... را روی آن انجام داد. کاربرد سندبلاست برای صنایع مختلفی قابل استفاده است و به نوعی می‌توان آن را یکی از تجهیزات مهم در صنایع مختلف یه حساب آورد؛ که می‌تواند نیاز به نیروی انسانی را به حداقل برساند و همچنین امور مربوط به صافکاری سطوح و تمیزکاری سطوح  را با بیشترین کیفیت ممکن انجام داد.

 

در این روش از دیگ سندبلاست و  نازل سندبلاست، مواد ساینده با سرعت بسیار زیادی خارج می‌شود. برای این کار دستگاه، از کمپرسور اسکرو  استفاده می‌کند. فشار هوا که در حدود 7 بار میباشد باعث می‌شود تا مواد داخل سندبلاست سرعت بسیار زیادی بگیرند. به طور کلی کمپرسور یکی از مهم‌ترین ملزومات این دستگاه است و به کارگیری از کمپرسور خوب و باکیفیت ، نیاز به تعمیر کمپرسور را به حداقل خواهد رساند .

 

 با توجه به این توضیحات باید گفت که علاوه بر دقت به کیفیت دستگاه سندبلاست باید به استاندارد و باکیفیت بودن کمپرسور مورد استفاده در آن نیز توجه کنید. در مجموعه بادرو کمپرسور تجهیزات کامل سندبلاست و کمپرسور مربوطه را با شرایط آسان تهیه نمایید .  

 

تجهیزات سند بلاست

 

تجهیزات سند بلاست

سند بلاست از تجهیزات و لوازم مختلفی برای افزایش کارایی خود استفاده می‌کند که هر کدام از این وسایل تا حدودی می‌تواند در افزایش کیفیت دستگاه نقش داشته باشد. از این رو برای آن که بیشترین کاربرد را از این دستگاه ببرید باید بیش از هر چیزی به کیفیت این موارد توجه کنید.

  1. دیگ سندبلاست و ظرفیت
  2. کمپرسور باد از نوع اسکرو یا پیستونی
  3. شیلنگ ضد سایش
  4. نازل تنگستن کارباید در سایزبندی های مختلف
  5. کپسول تنفسی اپراتور
  6. و سایر موارد

هر کدام از  این موارد نقش بسیار مهمی را ایفا می‌‌کنند و کارایی های مختلفی را نیز دارند. اما می‌توان گفت که کمپرسور اسکرو  مهم‌ترین لوازم جانبی سندبلاست‌ها میباشد که نقش اصلی را ایفا مینماید.  به طور کلی اگر هر چه میزان هوای خروجی در اصطلاح دبی کمپرسور بیشتر باشد، مواد ساینده با سرعت و قطر خروجی بیشتری از نازل خارج می‌شوند و از این رو صاف کردن کردن و تمیز کردن آن‌ها به بهترین شکل ممکن و بصورت سریع انجام می‌شود.

 

انواع مواد سندبلاست

 

انواع مواد سندبلاست و تجهیزات سندبلاست

این که از چه نوع ماده‌ای برای ساییده کردن سطوح استفاده کنیم بسیار است . ساینده‌ها شکل‌ها و دانه بندی و  کاربرد‌های مختلفی دارند به عنوان مثال ماده ساینده برای سطوح فلزی باید با مواد ساینده سطوح شیشه‌ای فرق کند. معمولا کارفرمایان برای آن که بهترین استفاده را از سندبلاست ببرند، از روش آزمون و خطا استفاده می‌کنند، به این صورت که از چند ماده ساینده برای سطح مورد نظر استفاده کرده و هر کدام از آن‌ها که کارآمد‌تر بود را مورد استفاده قرار می‌دهند.

 

به طور کلی انواع ماده ساینده‌ای که برای افزایش کاربرد سندبلاست مورد استفاده قرار می‌گیرد به شرح زیر است.

  1. مسباره
  2. ماسه سیلیس
  3. اکسید آلومینیوم
  4. ذرات ریز فولادی
  5. گلوله های فولادی
  6. ماسه سرامیک
  7. ذرات شیشه ای

کاربرد سندبلاست در مشاغل صنعت مختلف

کاربرد سندبلاست

 

برای آن که بتوان از سندبلاست بهترین و بیشترین استفاده را کرد، باید قبل از آن به عوامل مختلفی که به آن‌ها اشاره شد، توجه کنید. سپس می‌توانید از این دستگاه برای موارد مختلفی استفاده کرده و از قابلیت‌ها و امکانات آن نهایت استفاده را ببرید. به طور کلی می‌توان گفت که کاربرد سندبلاست شامل موارد زیر می‌شود.

  • تمیز کاری یا مات کردن سطوح
  • آماده کردن سطوح برای آن که بتوان رنگ کاری و انواع آبکاری‌ها را بر روی آن‌ها انجام داد.
  • از بین بردن زنگ زدگی و رنگ‌ها از روی سطوح مختلف
  • زبر کاری سطوح برای آن که بتوان عملیات لعاب کاری را به بهترین شکل ممکن انجام داد
  • برجسته کاری سطوح مختلف برای حکاکی

البته کاربرد سندبلاست فقط به این موارد خلاصه نمی‌شود بلکه با استفاده از آن‌ها می‌توان در بسیاری از کسب وکار‌های صنعتی نیز استفاده کرد و سرعت امور مربوط به صاف کاری و تمیزکاری سطوح را بسیار افزایش داد و در زمان صرفه جویی کرد. در ادامه برخی از کاربرد سندبلاست را بیشتر توضیح می‌دهیم.

سندبلاست فلزات

یکی از متداول‌ترین کاربرد سندبلاست می‌توان به زنگ زدایی آن ها اشاره کرد. بسیاری از کسب و کار‌های صنعتی برای تولید لوازم و تجهیزات مختلف از فلزات کمک می‌گیرند. اما فلزات پس از مدتی که در مجاورت هوا قرار می‌گیرند، یک لایه اکسید روی آن‌ها شکل گرفته و کارایی آن را به حداقل می رساند در این حالت اصطلاحا فلز زنگ می‌زند. از این رو برای آن که بتوان این اکسیدها را از روی فلز برداشت و عملیات زنگ زدایی را روی آن انجام داد، روش‌های مختلفی وجود دارد. استفاده از روش سندبلاست بهترین و کارآمدترین روش ممکن است. چرا که با استفاده از این روش می‌توان زنگ زدگی را به طور کامل از بین برد و البته کاربرد سندبلاست فقط به همین موضوع محدود نمی‌شود. از دیگر مزیت‌هایی که این روش دارد می‌توان به زنگ زدایی در زمان بسیار کم اشاره کرد. لازم به توضیخ میباشد که علاوه بر سندبلاست فلزات میتوان از سندبلاست چوب و شیشه نیز بهره برد .

قبل از رنگ کاری سطوح به سندبلاست نیاز دارید

برای آن که بتوان سطوح فلزی، چوبی، شیشه‌ای و... را رنگ کاری کرد باید قبل از هر چیزی سطوح را صاف کاری کرد تا در هنگام رنگ‌کاری با مشکلی روبه‌رو نشوید به طور کلی هنگامی که سطح دچار ناهمواری باشد پس از رنگ شدن این ناهمواری‌ها بیش از پیش خود را نشان می‌دهند. برخی از افراد برای دیده نشدن این ناهمواری‌ها از رنگ های گران قیمت و باکیفیت استفاده می‌کنند، اما باید گفت که این روش تاثیر چندانی در نتیجه نهایی کار ندارد. برای آن که بتوان رنگ کاری را به بهترین شکل ممکن انجام داد باید قبل از آن با استفاده از دستگاه‌های مختلفی صافکاری آ‌ن‌ها را انجام داد. با توجه به این توضیحات کاربرد سندبلاست برای رنگ کاری سطوح بسیار زیاد بوده و استفاده از آن بهترین روش برای قبل از رنگ کاری است.


برچسب ها:

سندپلاست ،ساخت و ساز 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman