معاون وزیر راه و شهرسازی:

بافت های فرسوده نیازمند نوسازی یا جابجایی هستند

بافت های فرسوده نیازمند نوسازی یا جابجایی هستند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۳ | ۱۳۹۸/۰۵/۰۷

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با پرداخت تسهیلات، امیدواریم استقبال خوبی برای نوسازی بافت‌های ناکارآمد صورت گیرد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد پژمان گفت: برخی از مردم در بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند، بافت‌هایی که برخی از آن‌ها بر روی گسل، روی شیب تند و یا در حریم دکل برق فشار قوی قرار دارند وبدلیل خطرناک بودن موقعیت مکانی نیازمند نوسازی و یا جابه جایی در این مناطق هستند.

محمد پژمان با بیان اینکه حدود ۱۴۰ هزار هکتار بافت ناکارآمد در ۲۷۰۰ محله شهری وجود دارد گفت: با پرداخت تسهیلات امیدواریم استقبال خوبی برای نوسازی بافت‌های ناکارآمد صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای جابه جایی بافت‌های ناکارآمد نیازمند اراضی جدید هستیم گفت: در برخی از مناطق برای جابه جایی و نوسازی بافت‌های فرسوده از اراضی دولتی استفاده کردیم به همین منظور حدود ۱۳۰۰ هکتار از اراضی دولتی را برای این کار در اختیار گرفتیم و همچنین علاوه بر آن، سازمان زمین مسکن نیز ۱۰۰۰ هکتار اراضی در اختیار بازآفرینی شهری قرار داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اراضی در اختیار دولت بسیار محدود است و بیشتر اراضی در ۵ شهر است و در شهر تهران هنوز هیچ اراضی در اختیار بازآفرینی شهری قرار نگرفته است.

وی افزود: در طرح اقدام ملی بزرگترین اهرم کاری تسهیلات بانکی است، زیرا بدون تسهیلات، نوسازی صورت نمی‌گیرد.

پژمان بیان کرد: در طرح اقدام ملی، دولت برای نوسازی در بافت فرسوده ۱۰۰ هزار تسهیلات به ساکنان این بافت‌ها می‌دهد امیدوارم با کمک بانک‌ها تا هر میزانی که در کشور ظرفیت وجود دارد تسهیلات پرداخت شود.

معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال ۹۳ رئیس جمهور دستوری برای احیا بافت فرسوده داد و براساس آن قرار شد ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مردم قرار گیرد تا مردم بتوانند کار نوسازی را انجام دهند.

وی بیان کرد: در ابتدا نوسازی با استقبال روبرو شد، اما طی سال‌های بعد با افزایش هزینه‌های تولید روند نوسازی به کندی پیش رفت.

پژمان با بیان اینکه برای افزایش روند پرداخت تسهیلات، دولت از صندوق توسعه ملی برداشت کرد و مبلغ ریالی را در اختیار ما قرارداد گفت: از ابتدای دریافت تسهیلات، مردم تسهیلات داری یارانه و با تخفیف دریافت می‌کنند و مانند گذشته معطل دریافت تسهیلات دارای یارانه نمی‌شوند، بطوریکه از این صندوق ۳۷ هزار میلیارد ریال در اختیار ما قرار گرفته است و معادل همین رقم بانک‌ها از منابع داخلی خود برای پرداخت تسهیلات اضافه کردند و امروز صدهزار تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

پژمان بیان کرد: تسهیلات برای نوسازی در کلان شهر‌ها ۵۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد و در سایر شهر‌ها ۴۰ میلیون با سود ۹ درصد است علاوه بر آن مردم نیز می‌توانند ودیعه مسکن برای اجاره مسکن دریافت کنند.

معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی افزود: بسیاری از تولیدکنندگان با تنگنا‌های مالی روبرو هستند که برای رونق بخشی واحد‌های تولیدی، امکان دریافت مصالح ساختمانی از طریق بانک بوسیله تسهیلات را برای تولیدکنندگان فراهم کردیم.

صداوسیما

برچسب ها:

بافت ،فرسوده ،تسهیلات ،نوسازی ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman