نیرو زمینی ارتش متقاضی مسکن مهر شد

نیرو زمینی ارتش متقاضی مسکن مهر شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۴۳ | ۱۳۹۸/۰۵/۰۲

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی کشور به ۶۰ هزار واحد تقلیل یافت، گفت: نیروی زمینی ارتش متقاضی تعدادی از این واحدها شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، احمد اصغری مهرآبادی که به‌منظور بررسی مشکلات پروژه‌های راه و شهرسازی ایوانکی به گرمسار سفرکرده است ضمن بیان اینکه در دولت تدبیر و امید یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر یعنی سالانه به‌طور متوسط ۲۰۰ هزار واحد تکمیل و تحویل مردم داده‌شده است، ابراز داشت: در سنوات گذشته تلاش شد تا کار ساخت واحدهای بدون متقاضی نیز به اتمام برسد اما برای تحویل به مردم باید خدمات زیربنایی و زیرساخت‌ها نیز تکمیل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در کشور وجود دارد، افزود: تعداد این واحدها از ۱۱۷ هزار واحد به ۶۰ هزار واحد رسید که برای تعیین تکلیف آن‌ها تا پایان سال جاری تلاش می‌شود.

ارتش به کمک آمد

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه برای واحدهای فاقد متقاضی جذب مشتری و ایجاد طرح جدید پیگیری می‌شود، ابراز داشت: در استان سمنان سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر عمدتاً فاقد متقاضی است که عمدتاً نیز مشکلات حقوقی دارند.

مهرآبادی در ادامه تصریح کرد: اخیراً نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی برای تعدادی از واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی درخواست دادند که با در اختیار گذاشتن لیست دارای مسکن مهر فاقد متقاضی این واحدها مورد بازدید قرارگرفته است که یکی از آن‌ها مسکن مهر شاهرود است.

وی افزود: با پایان یافتن طرح مسکن مهر طرح اقدام ملی دولت با ساخت ۴۰۰ هزار واحد توسط وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است که کار را شروع کرده و قول دادند تا پایان دولت به اتمام برسد.

کمک به مردم برای افزایش تسهیلات

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه به لحاظ افزایش قیمت‌ها، نیاز به کمک برای متقاضیان مسکن مهر احساس می‌شود، ابراز داشت: بر این اساس برای ۲۰۰ هزار واحد سقف تسهیلات بانکی از ۴۰ میلیون به ۴۵ میلیون و در برخی شهرها تا ۵۰ میلیون افزایش یافت تا این کمکی برای مردم قلمداد شود.

مهرآبادی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر تسهیلات مذکور تا جایی که نیاز است از محل تنخواه مبلغی در اختیار پیمانکاران قرار می‌گیرد تا پروژه تکمیل شود منتها این پول برمی‌گردد و صرفاً برای سرعت دهی به تکمیل پروژه و اتمام کار پرداخت خواهد شد.

وی افزود: کار ساخت ۱۶۵ هزار واحد مسکن مهر نیز در کل کشور به پایان رسید اما در انتظار نصب انشعابات آب و برق هستند که می‌بایست وزارت نیرو در این خصوص مساعدت و همکاری لازم را داشته باشد تا پروژه تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

محوطه‌سازی و آسفالت شهر جدید ایوان کی

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه از شهر قدیم و جدید ایوانکی بازدید به عمل آمد، ابراز داشت: در مورد شهر جدید ایوانکی تنها محوطه‌سازی و آسفالت آن باقی‌مانده که مقرر شد شهرداری کار آسفالت را با هزینه خود انجام دهد و سپس مبلغ مذکور از طریق یارانه یا زمین بازگردانده شود.

مهرآبادی افزود: در شهر جدید ۴۰ واحدی در دست ساخت بود که یک شرکت کار را عهده‌دار و قول دادند که تا خرداد سال آینده کل واحدها را تحویل دهد علاوه بر آن‌یک مدرسه نیز تا مهرماه آماده افتتاح می‌شود که می‌تواند نیاز آموزشی منطقه را برطرف کند.

مهر

برچسب ها:

مسکن ،مهر ،ارتش ،زیرساخت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman