یک مقام مسئول در همدان خبر داد:

توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در همدان

توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در همدان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۴۹ | ۱۳۹۹/۱۲/۲۵

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان از توقف هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در همدان خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد علی گلشن در جمع خبرنگاران از پلمب ساخت و سازهای غیرمجاز در کارگاه‌های ساختمانی همدان خبر داد و اظهار کرد: جلوی هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز مسکونی، تجاری و باغات در راستای پیشگیری از تخلفات را خواهیم گرفت.

وی افزود: با توجه به دستور دادستان عمومی و انقلاب همدان و نظریه مشورتی اداره حقوقی قوه قضائی، شهرداری با استناد به تبصره یک ماده صد قانون شهرداریها و به منظور جلوگیری از تخلفات ساختمانی امکان پلمب (تعطیل) املاک دارای تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز را دارد.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: این امر پیرو مکاتبات و پیگیری های مجدانه چند ماهه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان با هدف جلوگیری از تخلفات ساختمانی و تعیین تکلیف قطعی در کمیسیون ماده صد اجرایی خواهد شد.

وی یاداور شد: با توجه به اخذ دستور از مقام قضایی و با هدف کاهش سطح تخلفات ساختمانی تمام عملیات‌های ساختمانی غیرمجاز و بدون مجوز تا تصمیم‌گیری پرونده در کمیسیون ماده صد، پلمب و هرگونه اقدام به ادامه ساخت و ساز به منزله فک پلمب تلقی شده و طبق ماده ۵۴۳ قانون مجازات اسلامی مشمول مجازات است.

گلشن تصریح کرد: طبق این قانون هرگاه محلی یا چیزی برحسب امر مقامات صالح رسمی مهر یا پلمپ شده باشد و کسی عالما و عامدا آن ها را بشکند یا محو کند و یا عملی مرتکب شود که در حکم محو یا شکستن پلمپ تلقی شود، متخلف تحت تعقیب قانونی قرار خواهد گرفت.

وی از شهروندان خواست قبل از هرگونه ساخت و ساز در املاک خود اقدام به اخذ مجوزات لازم از شهرداری مناطق چهارگانه کنند و با همکاران شهرداری در حوزه کنترل ساختمان همکاری لازم را داشته باشند.

فارس

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman