راهنمای استفاده از درهای تخت در ساخت کابینت آشپزخانه

راهنمای استفاده از درهای تخت در ساخت کابینت آشپزخانه
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۹ | ۱۳۹۹/۱۲/۲۰

اغلب درهای کابینت از قاب و پنل استفاده می کنند تا قالب دار باشند. در قلب دار گرچه باز هم مد شده اما ظاهر قدیمی به وجود می آورد. با این حال، درهای تخت به دلیل ظاهر مدرن و شیک دوباره مد شده اند.

به گزارش اخبار ساختمان، اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه طراحی کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت ساز در تهران باشید می‌توانید درخواست طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

ساخت کابینت آشپزخانه

درهای تخت نیز مانند درهای قالب دار کابینت ها به شکل های مختلف ساخته می شوند و نحوه ساخت آن ها بر قیمت کلی کابینت تاثیر می گذارد. این درها چارچوب ندارند و فقط از یک تخته تشکیل شده اند.
• تخته چوب: گران ترین و در عین حال مقاوم ترین نوع تخته که لایه های مختلف چوب به هم متصل شده اند. تخته چوب در ساخت کابینت آشپزخانه بسیار رایج است.
• روکش چوب کلاس A: در این نوع کابینت ها بر روی لایه های ارزان قیمت چوب یک لایه روکش چوب کلاس A قرار می گیرد. لبه های چوب را با چسب چوب ونیر می پوشانند.
• روکش ام دی اف: روکش ام دی اف یک روکش مقاوم و استاندارد است که بر روی درهای رنگ شده یا دارای روکش لمینت و ترموفویل، نصب می شوند.

ظاهر

درهای تخت و بدون طرح بر روی کابینت حمام یا آشپزخانه دو ظاهر متفاوت مدرن و ساده به وجود می آورند.
اگر می خواهید دکوراسیون آشپزخانه یا حمام مدرن باشد می توانید از درهای تخت یا لایه ونیر استفاده کنید.
از سوی دیگر، درهایی با روکش ام دی اف و ترموفویل (اغلب سفید) ارزان ترین نوع هستند. می توانید این روکش را برای کابینت حمام یا اتاق شستشو که به ندرت استفاده می شود به کار ببرید، یا زمانی که بودجه تان کم است.

عیب

یکی از نگرانی های استفاده از این درها از پوسته دادن آن است. گرچه در برخی از ساخت و سازها ممکن است مشکل ساز باشد اما در شرایط عادی مشکل ساز نیست. درهایی با روکش چوب معمولا ثابت هستند و حتی درهای ام دی اف نیز تا زمانی که روکش لمینت با ترموفویل آسیب نبینند، مشکل ساز نخواهد بود. درهایی با تخته چوب که اگر رنگ و لکه گیری شود، پوسته نخواهد داد.

سازنده درهای تخته ای

معمولا تمام سازندگان کابینت درهای تخت نیز تولید می کنند.اما در صورت خرید کابینت آماده گزینه هایتان کاهش می یابد. بهتر است ساخت آن را به سازنده و نصاب کابینت بسپارید.

 



براق بودن

یکی از مزایای درهای تخت براق بودنشان است. همانطور که در تصویر می بینید می توانید در عین انتخاب رنگ های مختلف یک کابینت مدرن با ظاهر براق داشته باشید.

ارزان قیمت

درهای تخت مدرن و در عین حال گران قیمت هستند. اما همیشه اینطور نیست. برای مصارف خانگی می توانید با انتخاب مواد و روکش های ارزان تر درهای تخت ساده و ارزان تر داشته باشید. تا هم هزینه کمی صرف کرده و هم طراحی مدرن و اروپایی داشته باشید.

رنگ های پررنگ

کابینت هایی با درهای تخت یا رنگ چوب هستند و یا به رنگ های پررنگ مانند قرمز، بنفش و سیاه موجود هستند.
همانطورکه در تصویر می بینید این درهای چوبی و زیبای افرا، به رنگ قرمز طراحی شده اند.

 



رنگ طبیعی افرا

این درهای چوبی افرا به رنگ چوب بوده و ظاهر طبیعی و مدرن ایجاد کرده اند. این کابینت چوبی افرا در کنار استیل جلوه خاص و زیبایی به دست آورده است.


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman