ساندویچ پانل چیست و انواع آن کدامند؟

ساندویچ پانل چیست و انواع آن کدامند؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۲ | ۱۳۹۹/۱۲/۱۷

ساندویچ پانل‌ها به صورت لایه لایه هستند که از دو طرف پوشیده شده است. به همین علت به آن‌ها ساندویچ گفته می‌شود.

به گزارش اخبار ساختمان، ساندویچ پانل یکی از محصولاتی است که کارخانه آریا بارون توس آن را در کنار دیگر محصولات خود تولید می‌کند. این کارخانه با داشتن خط تولیدی پیشرفته، در حال حاضر بهترین شرکت سازنده ساندویچ پانل است. کارخانه آریا بارون توس تولید این محصول را در راستای کمک به صنعت ساختمان سازی مدرن آغاز کرد و امروزه به دلیل قیمت مناسبی که نسبت به دیگر مصالح ساختمانی دارد، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

ساندویچ پانل‌ها به خوبی جایگزین مصالح سنتی شده است. در واقع ساندویچ‌پانل‌ها دیوارها یا سقف‌هایی هستند که از مواد بسیار سبک تشکیل شده است و در دو طرف آن دو لایه ورق به آن نصب می‌شود و یک لایه عایق در بین آن قرار می‌گیرد.

 



همانطور که توضیح دادیم ساندویچ پانل‌ها به صورت لایه لایه هستند که از دو طرف پوشیده شده است. به همین علت به آن‌ها ساندویچ گفته می‌شود. ساندویچ پانل‌ها در کارخانه آریا بارون توس از مواد مختلفی تشکیل می‌شوند که شامل پلی استایرن، XPS، پلی اورتان، پشم شیشه، و پشم سنک می‌شوند. در ساخت بسیاری از سردخانه‌ها و صنایع برودتی، سرویس بهداشتی، درمانگاه صحرایی، محیط‌های آموزشی، دفاتر کارگاهی و بسیاری از موارد این چنین از این نوع ساندویچ پانل‌ها استفاده می‌شود. در ادامه به دیگر کاربردهای انواع ساندویچ پانل‌های کارخانه آریا بارون اشاره خواهیم کرد.

ساندویچ پانل آریا بارون توس نوعی از مصالح ساختمانی به شمار می‌رود که به دلیل داشتن وزن سبک و میزان عایق بودن آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. و همچنین این محصول مدرن یکی از پر کاربردترین مصالح ساختمانی در سازه‌های گوناگون است.

 



موضوعی که باعث شده است استقبال از این نوع سازه‌ها در سراسر دنیا بالا برود و مورد توجه بسیاری از پیمانکاران و مهندسین قرار بگیرد، ویژگی‌های زیاد و مهمی است که ساندویچ پانل‌ها دارند. تعویض پانل، تمیزکردن و نگه داری راحت، وزن سبک از جمله مزیت‌های ساندویچ پانل است. ساندویچ پانل‌های کارخانه آریا بارون توس در انواع مختلفی از جنس عایق طراحی و تولید می‌شوند که هرکدام دارای ویژگی‌های مختلفی هستند.

 



تقسیم بندی ساندویچ پانل‌های آریا بارون توس

ساندویچ پانل‌های آریا بارون توس بسته به نوع کاربری خود جهت بکارگیری در زمینه‌های مختلف در انواع گوناگون تولید می‌شوند که شامل ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سردخانه‌ای و ساندویچ پانل کلین روم می‌شوند. هر کدام از این ساندویچ پانل‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شوند و کارایی مناسب و منحصر به فردی دارند. اما جنس ساندویچ پانل‌ها با یکدیگر فرق می‌کند و ساختار هرکدام با توجه به کاربردی که دارند متفاوت است.

 



ساندویچ پانل سردخانه‌ای کارخانه آریا بارون توس

عایق بودن محیط داخلی کارایی بهتر سردخانه و کاهش تبادل حرارتی را بین محیط داخل و خارج نشان می‌دهد. بهترین راه برای بالا رفتن کیفیت هوابند سردخانه‌ها، کاهش تعداد درزهای اتصال بین ساندویچ پانل‌ها است. کارخانه آریا بارون توس توانسته است ساندویچ پانل‌های عریض سردخانه‌ای را با عرض 120 سانتی متر تولید کند. این باعث می‌شود تعداد درزها نسبت به پوشش ساندویچ پانل‌های سنتی عرض 1 متری 20 درصد کاهش پیدا کند.

 



ساندویچ پانل سقفی برند آریا بارون توس

در آریا بارون، ساندویچ پانل‌های سقفی یا به شکل ذوزنقه‌ای و گام دار تولید می‌شوند که در اصطلاح شادولاین نامیده می‌شوند. و یا به صورت آردوازهای سفالی که همان آردوازی، تایل یا مدل سفال نام دارند تولید می‌شوند. در نوع ساندویچ پانل شادولاین فشار بار زنده و مرده روی سقف تحمل می‌شود. این محاسبه را در کارخانه آریا بارون توس بر اساس فاصله‌ای که پروفیل‌های زیرسازی سقف (z یا دیگر اشکال پرلین ها) از یکدیگر و شیب سقف و نوع پروفیل ورق رویه ساندویچ پانل صورت می‌گیرد. ساندویچ پانل‌های آریا بارون توس در مدل‌های ایتالیا، نروژ، ترک، اسپانیا و آلمان تولید می‌شوند که هر کدام از ویژگی‌ها و مشخصات مخصوص به خود برخورداراند.

ساندویچ پانل دیواری آریا بارون توس

ساندویچ پانل‌های دیواری آریا بارون توس در انواع دو رو ورق، ساندویچ پانل دیواری پیچ پنهان، ساندویچ پانل دیواری یک رو ورق و ساندویچ پانل‌های خاص تولید می‌شوند. ساندویچ پانل‌های دیواری پیش ساخته جهت پوشش داخلی و بیرونی ساختمان‌های مسکونی، تجاری، درمانی و بسیار از موارد دیگر استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل‌های دیواری عریض 1.2 ویژگی‌های برتری نسبت به نوع کم عرض سنتی عبارتنداز:
1. کاهش هزینه حمل و نقل ساندویچ پانل
2. سرعت بیشتر در نصب ساندویچ پانل
3. هوابندی بهتر به دلیل کمتر بودن درز اتصال و مصرف پیچ کمتر

لازم به ذکر است که برند آریا بارون توس همزمان با تولید کنندگان جهانی معتبر، توانسته است برای اولین بار در ایران ساندویچ پانل‌های عریض را در خط تولید کارخانه خود تولید کند. آریا بارون با بهره گیری از ماشین آلات مدرن و C.N.C طیف گسترده‌ای از انواع شکل نورد کاری را برای ورق رویه و زیره ساندویچ پانل‌ها تولید می‌کند.

موارد مصرفی ساندویچ پانل‌های آریا بارون چیست؟

ساندویچ پانل‌ها در انواع موارد مانند مجتمع‌های ورزشی و کارخانه، کمپ اسکان‌ها، سقف‌ها، انواع سوله، ساختمان‌های اداری و آموزشی، ساخت کانکس و کانتینر، سالن‌های ورزشی و استخر، ویلاهای پیش ساخته، پوشش آشیانه فرودگاهی، اتاق نگهبانی، ساخت کلین روم، جایگاه سوخت و غیره کاربرد دارند.

جهت نصب ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری برای فضاهای تجاری، صنعتی، کشاورزی و انواع سالن‌ها به چه نکاتی باید توجه کرد؟

موارد مختلفی وجود دارد که توجه نکردن به آن در هنگام نصب ساندویچ پانل می‌تواند مشکلات مختلفی را برای نصاب ساندویچ پانل و همچنین خود ساندویچ پانل به وجود بیاورد، در ادامه به چند نمونه از نکات نصب ساندویچ پانل اشاره خواهیم کرد.

• برای نصب پانل‌های سقفی و دیواری باید از پیچ‌های واشر‌دار مخصوص استفاده شود.
• جهت آب بندی و درزبندی از چسب‌های سیلیکون استفاده می‌شود.
• توجه به نحوه قرار گرفتن نر و ماده ساندویچ پانل‌ها برای آب بندی
• برای سفت کردن پیچ باید فاصله مجاز بین ساندویچ پانل و تکیه گاه‌ها رعایت شود.
• انتخاب کردن جایگاهی مناسب برای آبرو ها و فلاشینگ‌ها

دلایل استفاده از ساندویچ پانل‌ها چیست؟

همان طور که می‌دانید ساندویچ پانل‌ها در حال حاضر یکی از بهترین جایگیزین‌های مصالح سنتی‌اند. عایقی که از پلی یورتان، پشم شیشه، پلی استایرن و پشم سنگ که در بین این محصول استفاده شده است، از خواص ضدحریق بودن برخوردار است.

• سهولت در حمل و نصب ساندویچ پانل آریا بارون توس
• قابلیت انعطاف پذیری و ضد خوردگی ساندویچ پانل کارخانه آریا بارون توس
• عایق در برابر صدا
• عایق در برابر سرما و گرما
• سازگاری با محیط
• تنوع در طرح و رنگ
• به صرفه بودن از نظر اقتصادی
• چسبندگی بالای فوم به ورق
• وزن سبک و استحکام بالا
• مقاومت شیمیایی
• تحمل بالا در برابر فشار
• مقاومت و ماندگاری بالا

در مقاله ساندویچ پانل آریا بارون توس چه خواندیم؟

تولید ساندویچ پانل ‌ها در کارخانه آریا بارون توس راه حلی مناسب برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و عایق بندی حرارتی شده است. ساختمان ورقه‌های این عایق از دو لایه بیرونی و درونی تشکیل شده است. جنس لایه‌های درونی پلی یورتان یا الیاف معدنی و جنس لایه‌های بیرونی از آلیاژهای فلزی است.

ساندویچ پانل‌ها نسبت به سازه‌های سنتی قیمت مناسب‌تری دارند. قیمت ساندویچ پانل‌ها با توجه به کاربردهای مختلفی که دارند متغیر است اما آریا بارون توس تمامی محصولات خود را طبق استانداردهای جهانی با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب به شما ارائه می‌کند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman