مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی:

مسکن یک موضوع فرا بخشی است

مسکن یک موضوع فرا بخشی است
Facebook Twitter LinkedIn

۲۰:۲۱ | ۱۳۹۸/۰۴/۳۱

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: مسکن یک موضوع فرا بخشی است بنابراین وزارتخانه مزبور به تنهایی نمی تواند تمامی مشکلات این حوزه را برطرف کند بلکه همه دستگاه ها باید پای کار باشند.
به گزارش اخبار ساختمان، عباس فرهادیه افزود: همکاری وزارت کشور به خصوص استانداران در بحث پیگیری مسائل حوزه مسکن هم در بحث رفع مشکلات مسکن مهر و هم بحث کمک به ساخت 400 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مثال زدنی و جای بس تقدیر وتشکر دارد.

وی همچنین اظهارداشت: تعامل دووزارتخانه راه و شهرسازی و کشور در خصوص بر طرف شدن مشکلات حوزه مسکن روز به روز رنگ و بوی بهتری می گیرد.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: همه ظرفیت ها و ابزاری که وزارت کشور در سراسر استان ها دارد می توان ازاین ابزارها در حوزه مسکن بکارگیری کرد.

وی در ادامه به بحث اجاره داری اشاره کردو افزود: ماده (2) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن این وزارتخانه را تکلیف می کند که بحث اجاره داری حرفه ای را دنبال کند.

فرهادیه اظهارداشت: ماده (3) آئین نامه اجرایی همین قانون نیز به وزارتخانه مربوطه اجازه می دهد در چهار دسته ابزار و ا مکاناتی که در اختیار دارد برای بحث اجاره داری بکار گیرد.

وی گفت: دسته نخست نهادهای حمایتی هستند که وزارت راه و شهرسازی این امکان را دارد زمین های دولتی با کاربری مسکونی را برای اجاره داری 10 ساله در اختیار آنان قرار دهددر ضمن نهاد های غیر دولتی هم می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: بند «د» ماده (3) همین آئین نامه به وزارتخانه مزبور اجاره می دهد برای مدت پنج سال با احتساب دو سال تنفس ساخت هفت سال زمین را در اختیار بخش خصوصی بگذارد و سپس قیمت کارشناسی زمین را دریافت کند.

وی در ادامه افزود: این ابزارهایی که قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و همینطور آئین نامه اجرایی به وزارت راه و شهرسازی داده می تواند کمک بزرگی برای ورود بخش خصوصی و بخش نهاده های عمومی غیر دولتی مانند شهرداری ها و نهاد های حمایتی مثل کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در بحث اجاره داری باشد.

آریا

برچسب ها:

مسکن ،تولید ،اجاره 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman