مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی خبر داد:

6450 مسکن روستایی ساخته شده است

6450 مسکن روستایی ساخته شده است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۲ | ۱۳۹۹/۱۱/۰۹

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی از ساخت ۶ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی در روستاهای استان در سال گذشته خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، علی محمدی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که هشتم بهمن ماه سال جاری در محل این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه بنیاد مسکن اولین نهاد عمومی و عمرانی پس از انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۲۲ روستا بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که اجرای طرح هادی برای این روستاها الزامی است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ روستا در حال حاضر بازنگری شدند، افزود: در حال حاضر ۴۰۵ روستا ساماندهی شدند و طرح هادی در استان بیش از ۵۵ درصد اجرایی شده است که به نسبت میانگین کشوری بالاتر هستیم و مهلت بازنگری ۲۰۰ روستا رسیده است.

محمدی با تاکید بر اینکه ۷۵ درصد روستاهای پرجمعیت استان در طرح هادی پوشش داده شده‌اند، اضافه کرد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع آسفالت روستایی انجام شده و بر اساس آمار سال ۹۵، ۱۰۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که ۱۱۰ هزار خانوار در آن ساکن هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی با اشاره به اینکه پس از زلزله سال ۹۶ حدود ۳۵۰۰ واحد مسکونی بازسازی شد، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۵، ۷۵ درصد واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شود.

محمدی با بیان اینکه تاکنون ۶۸ هزار واحد مسکونی ساخته شده است، افزود: از این تعداد حدود ۹۰۰۰ واحد مسکونی در روستاها که به شهر تبدیل شده‌اند و ۶۰ هزار واحد مسکونی در روستاها ساخته شده است.

محمدی با تاکید بر اینکه در بحث احداث و مقاوم سازی واحدهای مسکونی ۲۰۰ مهندس ناظر نظارت می‌کنند، بیان کرد: ۳۵ دفتر طراحی مهندسی در حال فعالیت هستند که خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌کنند و از ۵۵ طرح موجود نیز علاقه‌مندان می‌توانند استفاده کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه از سال گذشته ۷۰۰۰ فقره تقاضای مسکن محرومین در استان وجود داشته است، تصریح کرد: تاکنون با بیش از سه هزار فقره موافقت انجام شده و حدود ۹۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض تخصیص پیدا کرده است.

وی در خصوص پروژه های دهه فجر نیز بیان کرد: در دهه مبارک فجر امسال شش طرح هادی افتتاح می‌شود که امیدواریم واحدهای مسکونی تمام روستاهای استان بازسازی شود.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman