مسکن تاکسیرانی بروجرد تعیین تکلیف شد

مسکن تاکسیرانی بروجرد تعیین تکلیف شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۴ | ۱۳۹۸/۰۴/۲۵

با انتخاب روش اجاره به شرط تملیک بالاخره مسکن اعضای تعاونی‌های فضای سبز و تاکسیرانی بروجرد تعیین تکلیف و زمین‌های آن‌ها سند دار خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، تقریباً ۱۲ سال پیش برخی افراد در غالب تعاونی های فضای سبز و تاکسیرانی زمین هایی را که مختص اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان بوده تملیک و با ساخت و ساز آن را در اختیار متقاضیان مسکن قرار داده اند.

این در حالی است که سال گذشته با پی گیری های مستمر فرماندار وقت بروجرد و رایزنی با مدیران کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی لرستان سند این زمین ها از منابع طبیعی لرستان به راه و شهرسازی استان انتقال داده شد تا واحدهای مسکونی سند دار شوند.

اما تا به امروز اعضای تعاونی های فضای سبز و تاکسیرانی نتوانسته اند سند واحد مسکونی را صاحب شوند و همچنان گره این مشکل باز نشده است.

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در جمع خبرنگاران در رابطه با تعیین تکلیف تعاونی های تاکسیرانی و فضای سبز بروجرد، اظهار داشت: در راستای قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن در سال ۸۷، دولت مکلف است به روش های مختلف به تولید مسکن اقدام کند.

وی، افزود: هدف این است که زمین ها را به دست امانتداران امین بسپاریم که زمین ها را در جهت ساخت مسکن به کار ببرند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه طی مکاتبات انجام شده سازمان ملی مسکن دو روش پیشنهاد کردند، تصریح کرد: یکی از این روش ها اجاره به شرط تملیک بود که طبق آن دولت این امکان را به داوطلبان انبوه ساز داده است ساخت و ساز را انجام دهند که بعد از پنج سال زمین را به متقاضیان به شکل اقساط واگذار می کند؛ وقتی ساخت و ساز تمام شد سند زمین را واگذار می کند.

وی ادامه داد: برای رونق بخشی به سیاست‌های دولت در این راستا، مجوزهایی از سازمان ملی زمین و مسکن گرفته‌ایم که این اراضی را به روش اجاره به شرط تملیک به تعاونی‌ها واگذار کرده و آنها نیز آماده کنند.

به گفته خالقی، امید است با انتقال زمین ها به تعاونی‌ها که بخشی از مسکن و نیاز شهر را تامی ن می کند، مسکن تولید و به متقاضیان عرضه شود.

بنابراین گزارش، اعضای تعاونی های فضای سبز و تاکسیرانی بروجرد با روش اجاره به شرط تملیک که از سوی سازمان ملی مسکن کشور پیشنهاد شده است موافقت خود را اعلام کردند و برای انجام مراحل بعدی قرار شد با هماهنگی اعضای تعاونی‌ها و مسئولان مربوطه جهت رفع مشکلات فعلی این تعاونی‌ها مبنی بر سند دار شدن واحدهای مسکونی اقدامات لازم انجام شود.

مهر

برچسب ها:

مسکن ،زمین ،سند 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman