رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان؛

قیمت اجاره بها در همدان واقعی نیست

قیمت اجاره بها در همدان واقعی نیست
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۰ | ۱۳۹۸/۰۴/۲۵

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان با بیان اینکه قیمت اجاره بها در همدان واقعی نیست، گفت: مورد اجاره مسکن در شهر همدان بسیار کم شده و مستأجران با مشکل پیدا کردن مسکن مواجه هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، ابراهیم جمالی با بیان اینکه قیمت اجاره بها متأثر از قیمت مسکن است، اظهار کرد: قیمت اجاره بها در شهر همدان بین ۱.۵ تا ۲ برابر افزایش پیدا کرده به طوریکه در حال حاضر مورد اجاره بسیار کم است و اکثر مستأجران با افزایش اجاره بها قرارداد خود را تمدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه قیمت اجاره بها بر مبنای قیمت مسکن برآورد می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت زمین و مسکن به صورت بی‌رویه بالا رفته است، قیمت اجاره بها نیز افزایش یافته درحالیکه این قیمت‌ها واقعی نیست.

جمالی با تأکید بر اینکه باید در شهری مانند همدان به قدری ساخت و ساز باشد که هیچ کسی دغدغه مسکن نداشته باشد، یادآور شد: متأسفانه هر صاحبخانه‌ای خودش قیمت‌گذاری می‌کند و می‌خواهند کل هزینه‌های زندگی شأن را از جیب مستأجران دربیاورد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان با اشاره به اینکه مشاورین املاک موافق افزایش قیمت نیستند، تصریح کرد: کسب و کار مشاورین املاک به علت افزایش قیمت مسکن و رکود حاکم بر آن از رونق برخوردار نیست.

وی درباره طرح پرداخت وام اجاره مسکن به مستأجران اظهار کرد: دولت باید بنیه مستأجرین را قوی و با برنامه‌ریزی اساسی کار کند بنابراین وام دادن به مستأجران تنها مُسکن است.

جمالی با اشاره به اینکه بازار خرید و فروش مسکن در همدان رونق خوبی ندارد، گفت: به علت نبود خرید و فروش قیمت مسکن بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است اما در اجاره بها کاهش قیمتی نداشته‌ایم.

ایسنا

برچسب ها:

قیمت ،مسکن ،اجاره 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman